clarafridolfssons.blogg.se

Ett pseudonyms tankar

Livsfilosofi, kort om kärlek

Kategori: Allmänt

Long time no post... Men, men, nu kör vi!
 
Efter vad jag kom att tänka på i början av veckan kunde jag inte längre lata mig, utan kände att jag behövde skriva ned det hela.
Ni vet såna där tavlor med små ord, eller ja... de brukar va fulklottrade med ord, något i stilen med: "live, laugh, love" eller "smile, hamminess, sing alot, dance" mother fucker dance your life away. Haha! Men typ. Jag tror att ni vet vad jag menar.
 
Jag har alltid tyckt att sådana tavlor är ganska förträffliga, även om jag aldrig skulle köpa en för jag skulle vilja ha mina egna ord och inte någon kommersiell lösaktig substans tryckt på duken, då dem får en att fokusera och tänka efter - små påminnare sådär i vardagen.
 
Vad jag stötte på var en tavla där det stod (ungefärligt) "Don't spend your life with someone you can live with, spend it with someone you can't live without."
Kalla mig kärleksskeptiker no 1, men jag insåg direkt vilka komplikationer detta skulle få. Tänk om en skilsmässa skulle uppstå, hur smart skulle det då vara att se den man inte kan leva utan gå sin väg. Hur kul är det på en skala 1-10 att dö för att du var med någon du inte kan leva utan? Eller om en av er dör en för tidig död, då skulle ni dö båda två på kuppen.
 
Okej, så jag fattar att det är metaforiskt talat. Eller ja, bildligen i alla fall eftersom ingen kommer att dö på riktigt. Men ändå. Kanske finns det en poäng i det där med att bli bortgift, eller att gifta sig av andra anledningar än kärlek man kan dö av. 
The less heartache the better, right? Kanske. Jag vet inte, det är därför jag funderar på det. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: