clarafridolfssons.blogg.se

Ett pseudonyms tankar

Kyrkovalet 2013

Kategori: Politik

Så jag gick och röstade i alla fall. Litegrann skäms jag över det, samtidigt som jag känner mig väldigt stolt. Jag bestämde mig för att rösta redan för några dagar sedan egentligen, men så snubblade jag över ett klipp som någon delat på facebook.
 
När till och med Magnus Betnér ber mig att gå att rösta tänker jag göra det. För jag håller med honom. Jag vill inte ha SD någonstans i Sverige. Inte ens i kyrkan, trots att jag inte besökt den heliga byggnaden sedan jag konfirmerades för sådär 5 år sedan.
 
Så jag röstade på det enda parti som skickat ut information om vad de vill med kyrkan. För det är bara en enda grupp där jag bor som gjort ett massutskick om deras visioner och det tycker jag ska belönas. Jag förstår att det inte är ett stort val, kyrkovalet. Men om man inte ens försöker visa att man vill ha röster så behöver man inte ha några.

Kommentarer

  • Nelly säger:

    Tycker inte att du ska skämmas över att du röstade, bra gjort! :) Men tycker verkligen att dom borde informera mer om kyrkovalet - själv är jag verkligen inte det minsta insatt :/

    Svar: Tack så mycket. Fast jag skäms ändå lite, för jag anser att de som berörs av kyrkovalet, de troende, ska rösta. Detta tar dock inte SD hänsyn till, och om dom mobiliserar så måste resten av svenska folket också göra det. Vilket är tråkigt.
    Clara Fridolfsson

    2013-09-15 | 15:24:05
    Bloggadress: http://justanothermortal.blogg.se/

Kommentera inlägget här: